Известие

Collapse
No announcement yet.

Airbag ECU

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Airbag ECU

    Здравейте колеги,
    Тези дни си преправих кабела за връзка с ECU-то с ключе да мога лесно да се вързвам с ABS, Airbag, ECU и ICS-а и всичко бачка на 6 с едно изключение - не мога да изтрия грешките от Airbag централата.
    Колата е от подписа, грешките са в закачената картинка. Като дам Clear errors изкача съобщението че изчиства грешките ама в крайна сметка нищо не изчиства, а грешки не е като да няма. Да спомена само че на таблото не ми светят лампите за еърбеговете - светват само първоначално когато се тестват лампите и си изгасват, все едно всичко е наред.
    Четох по чуждоезични форуми, че когато колата е имала удар (а моята е имала) Airbag ECU-то влизало в режим да не могат да му се изтрият грешките - има ли такова нещо и някой знае ли къде могат да занулят въпросното ЕКУ, някой форумен сервиз или ?
    Другия вариант е самото ЕКУ да е сдало багажа, въпреки че се свързвам с него - пробвах с по-стара версия на FES 2.6 и там самия FES забива преди да изчете всичките грешки, листва първите 3-4 и замръзва. Та да търся Airbag ECU втора употреба има ли смисъл според вас ?
    По принцип не ми пречи да си карам и така ама ме притеснява големия брой повторения на някои грешки и че ако не дай си боже стане нещо едва ли ще се отвори някоя възглавница. Ще наблюдавам дали някоя от грешките продължава да се трупа или просто са останали от миналия живот на колата.
    Та всякакви предложения и съвети са добре дошли.
    Attached Files
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

  • #2
    Доста се са събрали,а гледал ли си въобще имали възглавници?
    sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

    Comment


    • #3
      Във волана има със сигурност, пасажерската как мога да видя дали е там ?
      Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

      Comment


      • #4
        Предпоследната от списъка с грешки, за разлика от другите изглежда да е налична и в момента на диагностиката. Останалите са се появявали и изчезвали и в момента на диагностиката нещата заради които е записана грешка изглежда да са ОК.

        Та да се върнем на тази - наличната. Тя е за проблем със самата индикация на таблото.

        Не съм запознат с логиката на документиране на грешките от страна на централата, но има логика в това, когато има постоянен проблем с индикацията, грешките да не могат да се трият докато тя не се нормализира.

        Моят съвет е да провериш връзката на централата с индикацията и. Ако имаш схеми, лесно ще се ориентираш. Ако не, казвай да ги търсим.

        В крайна сметка, ако се окаже вярно това за поведението на централата след удара, то мисля, че е добре тя да се смени. Втора употреба на приемлива цена би трябвало да не е проблем да се намери.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Порових малко в eLearn-а и намерих атачнатата схема.
          От нея излиза, че между пин 15 и 16 букса А на таблото с лампите трябва да има 12В на контакт ама така май само ще си тествам Ф1 бушона. На букса Ц пинове 9 и 16 какво трябва да идва от ЕКУ-то ?

          В eLearn-а намерих и следното:

          The faults stored in the control unit memory can be cancelled, after the fault has been repaired, using the Examiner or other diagnostic equipment.
          System activations following a particularly serious impact are memorized by the control unit.
          In the case of an impact which has caused the complete system to be activated (Air Bag and pretensioners) it is not possible to cancel the control unit memory and it must therefore always be replaced.
          If, on the other hand, only the pretensioners are activated, the memory can be cancelled twice. The control unit only has to be replaced if it is activated a third time.
          If, on the other hand, one or both Side Bags are activated, the memory can be cancelled twice.
          The control unit only has to be replaced if activated a third time.


          Отделно намерих и следния сайт - http://www.autotronics.co.uk/cscart/...l-service.html

          Та може и към друго ЕКУ да отивам, само първо да се уверя че това не трупа повече грешки. Проблема с този вариант е че ще е доста на късмет и като нищо може да си купя друго такова, като моето
          Attached Files
          Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
            Порових малко в eLearn-а и намерих атачнатата схема.
            От нея излиза, че между пин 15 и 16 букса А на таблото с лампите трябва да има 12В на контакт ама така май само ще си тествам Ф1 бушона. На букса Ц пинове 9 и 16 какво трябва да идва от ЕКУ-то ?

            В eLearn-а намерих и следното:

            The faults stored in the control unit memory can be cancelled, after the fault has been repaired, using the Examiner or other diagnostic equipment.
            System activations following a particularly serious impact are memorized by the control unit.
            In the case of an impact which has caused the complete system to be activated (Air Bag and pretensioners) it is not possible to cancel the control unit memory and it must therefore always be replaced.
            If, on the other hand, only the pretensioners are activated, the memory can be cancelled twice. The control unit only has to be replaced if it is activated a third time.
            If, on the other hand, one or both Side Bags are activated, the memory can be cancelled twice.
            The control unit only has to be replaced if activated a third time.


            Отделно намерих и следния сайт - http://www.autotronics.co.uk/cscart/...l-service.html

            Та може и към друго ЕКУ да отивам, само първо да се уверя че това не трупа повече грешки. Проблема с този вариант е че ще е доста на късмет и като нищо може да си купя друго такова, като моето
            Твърде вероятно е да трябва да смениш централата. И все пак е добре да се провери това с индикациите преди това.

            На букса C от таблото - пинове 9 и 16 трябва да има +12V идващи откъм централата (пинове 13 и 20). При тази ситуация, когато колата е на контакт индикациите не светят.
            Ако забелязваш на схемата има един резистор между пин 9 от буксата на таблото и шаси. Предназначението на този резистор е да може централата да си тества веригата за индикацията, когато индикацията не свети.
            Освен това пък ако изчезнат тези +12V идващи от централата, тази индикация ще светне пак заради наличието на резистора.

            Накратко - за да разбереш дали връзката между централата и индикацията е ОК, просто изключи буксата на централата и дай контакт. Ако индикацията светне, твърде вероятно връзката централа - индикация е ОК.
            Тогава теориите за неизправна индикация отпадат и отиваш на варианта със смяната.


            PS:

            Добре е когато изключваш или включваш буксата на ербег централата, да откачаш акумулатора и да изчакваш около минута.
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:37.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Мерси колега, като ми остане време ще тествам и ще докладвам резултата.
              Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение

                PS:

                Добре е когато изключваш или включваш буксата на ербег централата, да откачаш акумулатора и да изчакваш около минута.
                Четох ръководството на крайслера, там пише- 15 минути след изключване на акумулатора да не се пипа нищо, сигурно важи и за другите коли
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                  Четох ръководството на крайслера, там пише- 15 минути след изключване на акумулатора да не се пипа нищо, сигурно важи и за другите коли
                  Това "да се се пипа нищо" ербег централата ли визира или не се уточнява ?


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    всичко
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #11
                      Не оспорвам познанията на Еко и Лорда .... но при челен удар и гърмяни възглавници,постановката е следната:
                      Реже се лампичката на таблото и се слага друг волан с възглавница.Пасажера и страничните са друга бира.Не съм много в час с точната причина за коледната елха на еку скана,но имайте едно на ум за моето лаишко предположение.
                      Щото знаете колко струват патрончетата заедно с калибровката и монтажа.
                      sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                      Comment


                      • #12
                        Аз не знам дали въобще има ефект от тези възглавници, освен да се натъртиш по- малко при лек удар и да си по запазен при силен удар, реално спасява ли живот, имам големи резерви. Дано не разберем лично разбира се.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
                          Не оспорвам познанията на Еко и Лорда .... но при челен удар и гърмяни възглавници,постановката е следната:
                          Реже се лампичката на таблото и се слага друг волан с възглавница.Пасажера и страничните са друга бира.Не съм много в час с точната причина за коледната елха на еку скана,но имайте едно на ум за моето лаишко предположение.
                          Щото знаете колко струват патрончетата заедно с калибровката и монтажа.
                          Това за волана е и според мен най-правилното, което трябва да се направи. В описанието, което е дал колегата е казано в кои случаи могат да се чистят грешките, но при 3 сработвания централата се сменя. Поради това, освен ако не и знаеш и кътните зъби на колата, при така описаните симптоми следва да се смени и централата.

                          Аз лично съм убеден в ползата от системата.

                          Да не дава Господ на никого да я вижда в действие


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Нееее мисълта ми беше че не се знае този дето е правил челния удар какви ги е надробил.А не че колегата го е направил това.
                            Защото и в чужбина,нови бегчета и централа с монтажа си е солена цифра
                            sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
                              Порових малко в eLearn-а и намерих атачнатата схема.
                              От нея излиза, че между пин 15 и 16 букса А на таблото с лампите трябва да има 12В на контакт ама така май само ще си тествам Ф1 бушона. На букса Ц пинове 9 и 16 какво трябва да идва от ЕКУ-то ?

                              В eLearn-а намерих и следното:

                              The faults stored in the control unit memory can be cancelled, after the fault has been repaired, using the Examiner or other diagnostic equipment.
                              System activations following a particularly serious impact are memorized by the control unit.
                              In the case of an impact which has caused the complete system to be activated (Air Bag and pretensioners) it is not possible to cancel the control unit memory and it must therefore always be replaced.
                              If, on the other hand, only the pretensioners are activated, the memory can be cancelled twice. The control unit only has to be replaced if it is activated a third time.
                              If, on the other hand, one or both Side Bags are activated, the memory can be cancelled twice.
                              The control unit only has to be replaced if activated a third time.


                              Отделно намерих и следния сайт - http://www.autotronics.co.uk/cscart/...l-service.html

                              Та може и към друго ЕКУ да отивам, само първо да се уверя че това не трупа повече грешки. Проблема с този вариант е че ще е доста на късмет и като нищо може да си купя друго такова, като моето
                              Aз те съветвам да провериш масата на централата,защото грешката за захранването е записвана над 200 пъти,ако всичко е наред с нея и с бушоните,да пробваш с друга централа,защото тази първата грешка показва че има вътрешна грешка в нея,и е вероятно да е фира,особено след като се е записвала 172 пъти Някои централи имат лимит на записване на брой грешки,след което са за кофата.

                              П.С.Скоро имах случай с Опел Зафира,след случайно изключване на централния краш сензор,и записване на грешката над 200 пъти/при всяко палене/,централата се беше предала и колата се оправи с нова централа.
                              Last edited by Mury; d.m.y г., 11:11.
                              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                              Comment

                              Working...
                              X